AoC i pare słów o zarabianiu
Link 07.12.2010 :: 15:36
Witam! Dzisiaj chciałem napisać o zarabianiu w Age of Conan. W sumie sam zastanawiam się jak zarobić kasę bo mi padł mój pseudo dobry laptop do gier i nie mam na czym grać. Oczywiście jaki kupie to sprawa otwarta ale zanim kupie chce się rozejrzeć – to ma być najlepszy laptop do gier, ale w cenie ok 3000 zł. Więcej nie dam.
Ale może wróćmy do AoC, o tamtym napisze jeszcze.

Po pierwsze trzeba zwrócić uwagę, że jeśli idzie o drop kasy i kasę za dropy u npców, to w Age of Conan mamy bardzo duże różnice w zależności od poziomu postaci. Które włożymy do banku i zaznaczymy prawym przyciskiem myszy, możemy wybrać dla nich opcję "offer for sale", dzięki której wpisujemy odpowiednią kwotę i już nasz przedmiot trafia na aukcję ( tak jak np torba na laptopa na allegro ). Niestety nawet jak dropniemy jakiś niebieski przedmiot może się okazać, że nie zarobimy sobie na nim tyle ile nam się wydaje. W Conanie jest sporo niebieskich przedmiotów, które dropują dosyć często, więc ich ceny na rynku nie są specjalnie wysokie. Porównując, możemy sprzedać niebieski przedmiot u npca za 24 copper, podczas gdy na rynku średnia cena to 2-3 srebra (100 copper= 1 srebra), jak widzimy różnica w cenie znacząca, jednak jeśli jest to częsty drop może się okazać, że nawet jak wystawimy przedmiot za 1 srebra, a następna cena to np.2 srebra, to i tak możemy czekać na kupca nawet kilka dni. Z mojego doświadczenia wiem, że powszechnie dropowane niebieskie itemy (to te, których na rynku jest zawsze co najmniej 7 sztuk) rzadko kiedy da się sprzedać za dobrą cenę. Wystawiając przedmiot za połowę średniej ceny czekałem na kupca 9 dni. Dlatego jeśli idzie o handel itemami to trzeba sobie wyliczyć, czy opłaca nam się czekać kilka dni na kupca, czy lepiej sprzedać npcowi i mieć spokój a nie tak jak ja męczyć się o torby na laptopa miesiąc lub dwa zamiast po prostu wziąc i kupić dobra torba na laptopa.

Podobnie ma się rzecz z materiałami do alchemii, tych jednak jest tak wiele rodzajów, że może się okazać, że jedne materiały schodzą wam prawie że na pniu podczas gdy inne zalegają po kilka dni. Ponieważ alchemia jest bardzo przydatna głównie na raidy. Po pierwsze ceny potion'ów u npców to moim zdaniem ktoś chory na umyśle ustalał, ponieważ ceny niektórych w porównaniu do korzyści są totalnie nie adekwatne. Tak więc posiadanie alchemika, który może robić te eliksiry dla gildii jest bardzo przydatne i pozwala zaoszczędzić sporo pieniędzy, które można wydać na rozbudowę miasta/battlekeepa. Alchemicy również mogą wytwarzać jedzenie i picie, które to są moim zdaniem największym dobrodziejstwem posiadania alchemika. Jedzenie i picie daje graczom dodatkową regenerację HP, staminy, bądź many przez godzinę, jednak tracimy bonus jeśli zginiemy. Natomiast jedzenie alchemika daje bonus na 4 godziny i nie znika po śmierci. Co jest niezwykle przydatne na raidach, gdzie jest spore prawdopodobieństwo śmierci. Tak, więc zapotrzebowanie na materiały alchemiczne również jest duże.
Dlatego jednak pewniejszym źródłem zarobku będzie robienie questów i grindowanie mobów. Z przykrością muszę stwierdzić, że po przetestowaniu tego osobiście okazuje się, że bardziej, pod względem finansowym, opłaca się zebrać grupę graczy i iść grindować kilka godzin na dobrym spocie, niż bawić się w handel, questy i craft. Niestety pod względem handlu i craftingu Age of Conan ustępuje takim grom jak Lineage II czy World of Warcraft – laptop do gier byłby dobry jak chcesz pograć w te gry. Dlatego jeśli bardzo cenicie sobie w grze MMORPG aspekt handlowy i zabawę w handlowca to ostrzegam, że w Age of Conan wasze oczekiwania mogą być bardzo trudne do spełnienia i możecie się rozczarować.

powered by Ownlog.com